torstai 30. lokakuuta 2014

Vielä yksi blokki


Eilisen kurssi-illan tuotos. Jätin kuvaan nyt näkvyiin vähän mittoja koon hahmottamiseksi. 

Kiitos kivoista kommenteista. selvennän vähän puuhiani. Minulla on kesken Dear Jane peitto, jossa siis tehdään pieniä 5 tuuman blokkeja 169 kpl keskustaan ja noin 100 kolmiota reunoihin. Valmiita blokkeja minulla on noin 70 kpl. Olen tehnyt näitä viimeiset 3 vuotta ja varmaan vielä seuraavatkin 3 vuotta. Käytän tähän työhön reproduction kankaita. Blokit tehdään joko koneella ommellen tai käsin applikoiden.

Keväällä aloitin tekemään Jane Austen blokkeja, joita tulee yhteensä 36 kpl ( minulla valmiina 20 kpl). Austen sivuston blokkien koko on 12 tuumaa mutta kutistan omani 9 tuumaan. Tähän työhön käytän romanttisia Mary ROse ja vastaavia Quilt Gaten kankaita. Tähän mennessä kaikki blokit ovat olleet koneommeltavia.

Lisäksi Perinnettäret killassa aloitettiin vuoden alussa Cabot Cuties blokkien teko. Nämäkin ovat pieniä noin 5 tuuman blokkeja. Niitä tulee yhteensä noin 100 kpl ja vielä vuoden ajan. Minulla taitaa olla valmiina 8 tai jotain. Näihin käytän 30-luvun retrokankaita. Osa blokeista samanlaisia kuin Dear Janessa mutta suurin osa erilaisia. 

Näiden lsäksi minulla on erilainen kasa aloitettuja, joista pisimmällä on Quilt-as-you-go peitto sekä Perinnättärien edellisvuotinen kuukauden salaisuustyö.  Minulla ei siis ole vapaa-ajanvietto-ongelmia:)

1 kommentti:

  1. No, kyllä sinulla riittää tekemistä, mutta varmasti mieleistä kuitenkin ja kaunista jälkeä syntyy omaan tahtiin, niin kun pitääkin:)

    VastaaPoista